Materialistický a biblický pohľad na svet - 2. diel - VII. oddiel Človek a ľudstvo v prítomnosti |
Autor: Drahoslav Vajda |
Strana 11 z 18 VII. oddiel
Človek a ľudstvo v prítomnosti
Kapitola A
Človek po stvorení Po stvorení bol Adam bezhriešnou a nesmrteľnou bytosťou, lebo hriech a smrť na počiatku ešte v ľudskom rode neexistovali. Potenciálnu nesmrteľnosť mu podľa všetkého zabezpečoval strom života. Boh človeku pripravil domov, rajskú záhradu, do ktorej ho po stvorení umiestnil. V rajskej záhrade sa okrem iných nachádzali aj dva zvláštne stromy: strom života a strom poznania dobrého a zlého. V rajskej záhrade mal človek plné Božie zaopatrenie po všetkých stránkach. Adam s Evou sa nemuseli o nič starostiť ani namáhavo pracovať. Adam však neuposlúchol Boží príkaz nejesť ovocie zo stromu poznania dobrého a zlého – zhrešil. Adam, človek, priviedol na svet a do života smrť a porušenie. Kapitola B
Človek po páde do hriechu 1. Dôsledky Adamovej neposlušnosti Adamova neposlušnosť Božiemu príkazu bola príčinou, že do jeho života vstúpil hriech. Hriech sa zmocnil celej jeho bytosti a ten (hriech) teraz kraľuje nad človekom v smrti (Rímskym 5:21), lebo odplatou za hriech je smrť. Hriech a smrť sa dotýkajú každej stránky ľudskej bytosti a jej existencie. Smrť vždy znamená určité oddelenie či odlúčenie. Má tri stránky, tri úrovne: duchovnú, fyzickú a večnú. Hriešna prirodzenosť človeka (pomenovaná aj ako starý človek) po páde Adama ovplyvňuje a riadi všetky stránky ľudskej bytosti. (Pozri dodatok C) Adamovou neposlušnosťou utrpela aj príroda. Bola prekliata aj samotná zem. Dobrou správou je, že v rajskej záhrade si človek okrem slov Božieho súdu vypočul aj slová zasľúbenia o budúcej spáse, o Božej záchrane a milosti (1. Mojžišova 3:14-15). 2. Ľudská bytosť (človek) v prítomnosti Dnes, v prítomnej dobe sa všetci Adamovi potomkovia rodia s jeho adamovskou hriešnou prirodzenosťou. Rodia sa ako hriešnici a odcudzení životu s Bohom. Blúdia týmto svetom bez poznania Boha a ani ho nehľadajú. Všetci sa rodia duchovne mŕtvi. Sú hriešni vo svojej podstate (vo svojom srdci), a preto páchajú hriechy v zmysle hriešnych skutkov. Ich konečným údelom je druhá smrť, čo je večné zahynutie v ohnivom jazere navždy preč od Božej tváre. Boh má riešenie aj na ľudský pád a na porušenie, ktoré tento pád priniesol do tvorstva – tým riešením je nové stvorenie v Kristovi (znovuzrodenie, vzkriesenie do osláveného tela, nové nebo, nová zem a nový Jeruzalem) a píšeme o ňom hlavne v štvrtej časti tohto dielu a dodatku C. 3. Božie riešenie na problém hriechu a viny človeka, odstránenie smrti Božím riešením na bezútešný stav človeka (mŕtvy v hriechoch) a jeho konečnú destináciu (večné zatratenie) je Ježiš Kristus z Nazareta, večný Boží Syn, ktorý prišiel na túto zem ako ľudská bytosť – Boh v ľudskom tele. Boh na ňom zástupne vyriešil vinu a trest človeka tak, že na neho položil hriechy ľudstva, na ňom ich odsúdil a na ňom bol za hriech človeka aj vykonaný trest. Viac o tom, ako sa človek môže dostať späť do spoločenstva s Bohom, píšeme nižšie v druhom oddiele štvrtej časti. |