| 
		
| Nech je čas chápaný/vnímaný ako doba, ktorá uplynula medzi dvoma  okamžikmi (udalosťami), alebo ako nepretržitá a nevratná zmena na základe  lineárnej dimenzie (jednorozmerná dimenzia; jednorozmerná veličina;  jednorozmerné plynutie), kde sa prítomnosť stáva minulosťou a budúcnosť  prítomnosťou, zostáva čas paradoxne nevystihnuteľný a nepostihnutľný pojem aj  napriek tomu, že sme do neho „ponorení“ a existujeme v čase (ako samozrejme aj v  priestore). Vývoj vedených disciplín a súčasná logika vedú k úvahe, že ponímanie  (chápanie) času – a teda spôsob, ako je prežívaný – je v skutočnosti vždy  historické alebo kultúrne, rovnako ako spôsob, ako je meraný. Spojitosť, ale  tiež následnosť, tvorí podstatu času. „Čas je sled/postupnosť následných  okamžikov, ktoré sú však medzi sebou spojené“ (Leibnitz). |  | 
	| 
		
						| 
| Je to vlastnosť všetkého čo existuje v čase a stojí v protiklade  k večnosti. Je neoddeliteľná od minulosti a smerujúcou do budúcnosti.  Vo  fenomenológii je časovosť vedomie času a súvisí s týmto vedomím. Je to  charakteristický rys pobytu ľudskej existencie. Časovosť je znakom našej  konečnosti: žiadny okamžik sa nezhoduje so sebou samým. Súčasťou vedomia času  je vzájomné napätie medzi minulosťou, prítomnosťou a budúcnosťou. |  
| U Grékov, predovšetkým podľa Hésiodovej kozmogógie, je chaos prvotné prázdno, počiatočná hlbina (priepasť, súvisí asi s gr. chainó, zívam, porovnaj naše „zívajúca priepasť“, „zívajúca prázdnota“), ktorá predchádza pred vznikom vecí.
 |  
	| Čítať ďalej... |  
| (z gr. charizma, milosť, dar): Podľa gr. predstáv jedná sa o dar, prijatí od prírody alebo od bohov, ktorý stavia šťastného nositeľa výnimočných vlastností a schopností nad bežný priemer. |  
	| Čítať ďalej... |  
		| chovanie (psychológia chovania) |  
| Psychológia, založená na pozorovaní chovania, ktorá redukuje mentálne prejavy subjektu na úroveň epifenoménov (povrchových javov).
 |  
	| Čítať ďalej... |  
| ..., chváliť, chválenie v zmysle uznať niečie zásluhy; nadšený a vďačný súhlas s jeho činmi. V celom stredoveku bola chvála, uznanie, súhlas životným cieľom človeka. Stoickí filozofi pokladali za nutné podávať návod, ako sa stať nezávislým na chvále človeka.
 |  
	| Čítať ďalej... |  
| Porušenie pravidla či  normy, ktorú bolo treba rešpektovať (často až v pohľade späť). Môže sa použiť vo  význame mravnom, logickom (chybná úvaha), estetickom (chyba vkusu) alebo obecne  technickom (pravopisná chyba). |  |  | 
	|  | 
	| <<  Začiatok <  Predchádzajúce 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  Ďalší >  Koniec >> 
 
 | 
	| Strana 5 z 63 |